פרופ' זליכה: "האזהרות מפגיעה בכלכלה מופרכות"

    אסתי פלד No Comments on פרופ' זליכה: "האזהרות מפגיעה בכלכלה מופרכות"

    פרופסור ירון זליכה במהדורה המרכזית: "מכיוון שהחוב של הממשלה נמוך יחסית הסיכוי הוא אפסי והסיכון לדירוג האשראי לא משמעותי. ההערכות שנשמעו מערבבות בין עמדות כלכליות לעמדות פוליטיות".

    צילום: Flash90
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    פרופסור ירון זליכה שוחח הערב (רביעי) עם איתי גדסי במהדורה המרכזית, והתייחס לאזהרות מפני פגיעה כלכלית בישראל בעקבות הרפורמות המשפטיות: "הדברים הללו מופרזים מאוד. דירוג האשראי הוא הערכת הסיכון שמייחסות חברות הדירוג לסיכוי שממשלת ישראל לא תפרע את חובותיה, אבל מכיוון שהחוב של הממשלה נמוך יחסית הסיכוי הוא אפסי והסיכון לדירוג האשראי לא משמעותי. ההערכות שנשמעו מערבבות בין עמדות כלכליות לעמדות פוליטיות".

    על המדיניות הכלכלית: "ראש הממשלה ושר האוצר נכנסו ברוח רעננה מחדשת שצריך לברך עליה. שינוי ראשון זה ההחלטה להקפיא את התשומות שבאחריות הממשלה בניגוד לזו הקודמת שרק ליבתה את האינפלציה. וגם הכוונה לשבור את כוחם של המונופולים ובעיקר היבואנים הבלעדיים".

    זליכה התייחס גם לנושא הגברת התחרות: "הממשלה תצטרך הרבה שכל, נחישות ועוצמה. החסמים נבנו לאורך שנים וצריך פעולה רחבה של הממשלה שאליה יצטרפו הפחתת מכסים וביטול מכסות ייבוא ואכיפת חוקי התחרות".



    0 תגובות